tisdag 20 mars 2012

Teve och klickgrejjor

Stormatte (ja även Lillmatte) sitter ibland i soffan och har på en stor flimrande skärm, teven kallar de det. Teven är spännande men sedan Stormatte lade massa illaluktande peppar på bordet den står på så inspekterar jag inte den längre, Mjau vad illa det luktar. Vet inte varför hon gjort så!? Tyckte ju att det var jättekul att hoppa upp på bordet och ställa mig med framtassarna emot den där teven och kika över kanten men varje gång jag gjorde det flög Stormatte upp ut soffan med munnen format till ett O och lockade bort mig därifrån. Nu får jag titta på den på håll..
När de tittar på den där så brukar de ha en svart grej bredvid sig på soffan som de verkar kunna klicka med ändra sakerna och ljudet på den där teven. I går när Stormatte satt i soffan så låg den där svarta klickgrejjen emellan oss, jag låg på min sköna bädd och mös under min fleece filt.
Så tog hon upp den där svarta klickgrejjen och klickade med den och sa Sådärja. Jag tittade på den och snabbt försökte jag mig på detsamma och stack fram min tass direkt efter henne och tryckte på den där svarta klickgrejjen emellan oss men inget hände när jag gjorde det så testade igen, inget hände.. Så då struntade jag i det, Stormatte fnissade. Får se om jag lyckas nästa gång.

När Lillmatte ligger på mage framför den där teven brukar jag sätta mig på hennes rygg eller rumpa och ibland kurar jag ihop mig och sover där. Ibland har hon en annan klickgrej i händerna som hon knäpper på och samtidigt stirrar på teven (de spelar tevespel säger de) och ibland när hon gör det så ropar hon och har sig och då springer jag genast fram till henne och sätter mig i hennes knä eller framför henne och visar att jag är här, ser hon mig inte så lägger jag mig under teven och tevebordet på den där surrande saken och stirrar på henne. De är lite konstiga, jag är ju här, varför tittar de på det där?
Jag älskar att sova i deras knän eller på natten krypa långt in under täcket när de sover, dock är de lite jobbiga ibland och tror att jag inte ska få luft för de öppnar upp lite på täcket, ibland även när jag är ihopkurad i min filt, för att jag ska få luft. Mjau, det blir ju kallt!!! Jag vill ha varmt! Antingen kryper jag längre ner då eller så sticker jag och lägger mig någon annanstans där jag kan få ligga helt inbäddad och varmt.. mmm älskar värme.
Så här brukar jag ligga i hopkrupen.

(Matte har fotat dessa bilder med mobilen därav kvalitén.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar