fredag 30 mars 2012

Katt på bättringsvägen.

Nu mår jag bättre i min mage. Stormatte har plågat mig i dagarna tre med någon hemsk gegga hon sprutar in i munnen. Jag tycker inte att det är roligt att hållas fast och få den där geggan i munnen men sedan är det så skönt att få äta lite mat. Är trött på fisk och ris.. ris.. det är ingen mat för katt! Vill ha mitt torrfoder eller den där burkmaten jag får lite lite utav, Mjau Kalkon. Jag längtar tills jag får mat igen, riktig kattmat. Slår lite på skåpdörren där torrfodret är för att visa att det är Den maten jag vill ha, bah det har jag inte mycket för. Fisk och ris blir det ändå alltid i skålen.

Mår så pass mycket bättre att jag rusar runt och föser i hop alla mattor i små högar igen, blir så mycket bättre glidyta när man ska sladda runt när mattorna är borta. Stormatte och Lillmatte förstör dock det där och drar ut alla mattor igen, så då får jag ta sats och rusa fram över dem så de högar ihop sig igen.
Vill leka med allt så Stormattes morgonrocks skärp är en bra sak att dra tag i, hennes strumpor kan man slänga upp i luften och slå runt med tassarna, allt smått och löst är bra leksaker. Förstår inte att Stor- och Lillmatte inte leker med alla sina saker, det är ju så kul!!


Blir lite upprörd över solen bara. I dag ropade jag en massa gånger på Stormatte innan hon förstod att hon skulle följa med mig in i hennes sovrum, jag var ju tvungen att visa henne hur jobbigt livet kan vara. 
När hon tillslut följde efter mig så försökte jag jamande förklara det stora problemet. Stormatte har lite (?) flyttkartonger som är ihopvikta och lutade mot en vägg i sovrummet. På dem ligger en filt. Det är min mysplats. Dock ville inte solen lysa på den platsen idag! Det var bara några centimeter som solen värmde upp! Stod där och trampade och jamade på solfläcken och höll på att ramla ner bara för att få Stormatte att förstå att hon måste flytta lite på solen, det kunde hon inte, hon ville inte flytta på kartongerna heller!! Jag vart väldigt upprörd. 
Sen vart jag glad när hon bäddade i ordning filtarna på min pall och sköt fram pallen mot balkongdörren i vardagsrummet. Där fanns solen.. Så varmt. Så mjukt. Så skönt.. Mmmm.. *spinner* *gäsp*

1 kommentar: