torsdag 15 mars 2012

Maaaat! Ibland får man vara nyfiken för att få mat.

Stormatte var väldigt slö idag när hon kom hem. Jag mötte henne vid dörren och hälsade henne välkommen och sprang in i köket och påpekade att det var middagsdags för mig, matskålen var tom. Hon lyssnade inte så mycket utan stod i hallen och höll på med sin fransiga sjal (väldigt kul att dra i) och skorna (bra skosnören att slå efter) och tycktes inte märka mig. Jag gick ut i hallen ropade på henne och svassade in i köket och fortsatte ropa, hon förstod ändå inte!
Jag gick efter henne överallt och sa lite fint, Hallå! Haaaallllåååå! Då pratade hon med mig och böjde sig ner och klappade mig, lyfte upp mig och kelade med mig. Tillät henne göra så och ja det var ju så mysigt att jag började spinna lite. Sen tillslut gick hon in i köket. Hoppade fort ur och ner i från hennes famn och visade att matskålen var tom. Hon började plocka fram min mat ur underskåpet, så jag ställde mig på stolen för att övervaka att det gick rätt till och så.. 
Mat på gång
gick hon till kranen.. Men hallå Stormatte vad gör du jag vill ha mat NU!
Så jag hoppade upp på bänken där hon stod och hade påbörjat utfodringen men nej kunde inte komma in i matpåsen så jag slog på en skåpdörr ovanför, fick upp den och wow.. vilka dofter!! Här inne har jag inte varit förut. Så medan Stormatte fyllde på kallt vatten i min vattenskål så passade jag på.
                   
Hoppade in i skåpet! Stormatte såg mig och började skratta?? Snabb och smidig är jag och det är inget att skratta åt. Struntade i henne och snabbade på och luktade runt på det som fanns i skåpet, spännande! Undra vad allt är det är så mycket jag inte känner igen.. mmm... snif sniff.. 

Försökte komma åt att lukta på alla ställen innan jag var utplockad. Bakom saker och i hörn finns det alltid en massa spännande dofter. Ni skulle bara känna! 

Äntligen är matte klar med maten
Tillslut fick Stormatte nog av mitt utforskande och fortsatte att hälla upp kattmaten och ja då kan man inte vara uppe i ett skåp och missa alla godsakerna utan då får an snällt hoppa ner och mmm.. äta. Äntligen Stormatte gjorde du något bra, fast nästa gång får du skynda dig lite mer. 

Matte ber om ursäkt för suddiga foton men vadå det är ju in action foton ju! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar