onsdag 29 augusti 2012

Stulen gosefilt och sovpåse för katt..

I dag tog Stormatte min gosefilt, den mjuka fleccefilt alá zebra som jag har på en puff vid balkongdörren, den jag har när jag ligger och steker mig i solen.. DEN tog hon!
Så när jag såg vad hon höll på med vart jag ju lite sur va och var tvungen att visa henne att det var MIN filt! Så jag satte mig på den eller gömde mig i filten så snart jag kunde, när hon skulle försöka lirka loss filten och det andra under mig så envisades jag, tänkte på tjock stor katt så jag skulle bli tung, det vart jag. Stormatte fick ett himla schå med att hålla på med mig på tyget.


Min filt, min filt.. min filt..
Sen när hon höll på med den där hemskt låtande maskinen satte jag mig i hennes knä och störde lite.. eller ganska mycket. Sen satte jag mig på filten så hon inte kunde stoppa in den i maskinen.. Tillslut hade hon stökat klart, hon lät inte så glad.. men oj!! Oj vilken grej hon hade gjort!
SÅ mysigt, så skönt, så varmt.
Jag har världens bästa Stormatte! Jag har fått en skön sovpåse att krypa in i!!!
Mmm.. min filt, min sovpåse..

Mmm nu ska jag mysa vidare i min sovpåse, ligger i den på soffan såå skön. *spinner*

P.s. Stormatte hälsar att hon hittade beskrivningen här; Kattstatus dock hade hon ingen skumgummi så hon tog fyllning från en gammal kudde och sydde en kanal hon pressade in det i. Sen hade hon annat mått på tyget.

--
Uppdaterar inlägget i dag 3/9 med två bilder på Prinsen som sover i sin lilla påse. Kan nämna att han lii princip ligger i den hela tiden, flyttar man den och lägger den på golvet som en liten korg så är han vips i den. Man kan även bära runt han i denna då han gillar den så mycket.

Lite gömd i påsen

Påsen som korg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar