onsdag 29 oktober 2014

Råttans vad skönt ingen mer veterinär!!

Ja i dag var det onsdag, ja det är onsdag men jag har bäddat ner mig i min fleece filt och tänkte sova tills i morgon så snart är det då torsdag.

I alla fall.. denna onsdag var jag hos veterinären igen, har varit där tre onsdagar i rad på grund av att jag fick inflammation efter operationen samt vart sjuk.

Så här såg jag ju ut när jag kom hem efter operationen.
Nyopererad Prins, svullen och fortfarande påverkad av narkosen.
Dagen efter operationen så hade ju tyvärr(?) Apoteket öppnat så då fick jag konstigheter (smärtstillande) på vattenmaten med men jag orkade inte bry mig, åt upp det jag fick. Såå hungrig fast jag hade ont. Fick äckligt insprutat in munnen med (annat smärtstillande), försökte avväpna Stormatte när hon skulle stoppa in den där grejjen i munnen och spruta in det äckliga men nej det gick inte. Urk.
Slapp det onda tack vare de där konstigheterna. Men jag gillade det inte - inte alls! Men det var skönt att inte ha ont. Kunde sova och ha det skönt.
Matte är så snäll och bäddar ner mig. 

Stormatte hade även försökt peta in en gelé i min mun under dessa dagar, men den ville jag inte smaka å så den hamnade mest i näsan och på kinden på mig. Den skulle hindra att jag fick inflammation, jamen varför ska hon peta i min mun, jag vägrar öppna!!!

Efter ett par dagar med vattenmat och konstigheter så dämpade svullnaden men jag hade fortfarande ont, åt på ena sidan, spottade ut mat. Stormatte trodde först det var pga stygnen som lossnar men de hade försvunnit och hängde inte i vägen. Så vi gick dit igen.. till den där veterinären. Nu var det en annan än hon som opererade mig. Men det var ju ändå på samma läskiga ställe.


Här vill jag inte sitta, där får veterinären sitta så går jag hem.

När jag var där så ville jag inte gå ur. Haha.. tänkte jag nu slipper jag, nu bär matte hem mig! Wohooo! Men näe.. de öppnade min bur, lyfte bort taket! Men hallåå så kan ni ju inte göra!?? Försökte gömma mig i filten. Nu ser ni mig inte!! Ha! Men näe.. de hittade mig.. de skulle öppna min mun och titta!! Hade ju ont! Jag fick antibiotika, ville inte äta maten med det där pulvret på det men ja jag är ju lite hungrig men oj jag tålde inte antibiotikan utan magen reagerade. Ordentligt. Mer och mer. Så jobbigt.. så jag fick gå till veterinären igen.

Då fick jag istället en äcklig gegga (Canikur) som skulle vara snäll mot magen men näe jag vart ännu mer dålig i magen av, så det slutade mattarna med att ge mig. Fick även Hills ID veterinärfoder som jag också vart dålig i magen av så även det slutade de ge mig. Stormatte gav mig istället Mjau Kalkon. Då kändes det bättre i magen, den vart bättre, bajsade inte lika ofta och var inte så dålig så.. men.. de åt ju något så gott härom dagen! Jag var ju sååå hungrig. Var tvungen att smala, så gott! Mmmm..  currygryta. Åh mums.
Oj.. knorr sa magen. Snabbt till lådan... Oj då min mage tålde inte currygryta. Opsi.

Sen har Stormatte försökt spruta in en vätska i munnen för att skölja såret, så fort jag ser flaskan eller hör ett litet flopp ljud sticker jag, snabbt. Långt in under Lillmattes säng.. Haha! Ok det lyckas inte alltid, de lurar mig ibland. Det är ok just då, slipper ju den där gelén.

I dag var vi så hos veterinären på återbesök igen för att se om det läkt och om magen var bra. Jag protesterade hela vägen dit, när jag var där och ja sen hela vägen hem skällde jag på Stormatte. Det var kallt ute också.
I väntan på veterinären.

Denna gång försökte jag fräsa och tala om att jag minsan inte tänkte komma ut och få massa hemska saker att äta som gör att jag mår dåligt. Men nope, de lyfte av taket igen.. suck. Matte jag vill ha en ny bur!!!

Försökte vägra öppna munnen men nej, inte ens det fick jag den store stolte starke vackre prins Charles vinna. De fick up munnen och ja jag var lite rosa vid operationssåret men det såg bra ut. Så det vart tillbaka in i buren och hem!!! Jihhaa!!! Råttans vad härligt, aldrig mer dit igen.

(Ok Stormatte jag hörde inte det där om att gå dit om ett år.. det piper så av möss i mina öron.. )

Veterinären bad Stormatte fortsätta skölja min mun med vätskan ok ja det får hon kanske göra, får se. Sen skulle hon försöka borsta tänderna på mig! Ha tror hon ja! Glöm det matte lilla. Kolla kan du göra men don't touch! Råttans att man skulle få tänderna borstade, jag är en katt. FORL får jag ändå, inget hjälper så lida med massa tandborste i munnen, nej tack.

Hemma skrek jag allt jag kunde, nu ska jag ha mat efter en sådan hemsk, smärtsam och jobbig upplevelse. Du har svikit mig matte!
Fick mat, lyxmat.

Mätt. Trött. Slut.

Varm filt.. Mjuk filt.

Mysigt. Varmt.

Mmm..

Zzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar