fredag 28 november 2014

Foto objekt

I bland är Stormatte lite jobbig, sådana där dagar och kvällar när hon jagar mig med sin kamera. Jag försöker ignorera den, henne, allt. i bland går det bra andra inte.
Ibland springer jag iväg så snabbt jag kan, Stormatte har ingen chans..

Jaktkatt fångar bytet.

Jag - Prinsen

Där uppe finns maten

Är du klar snar?

Kan ju säga att  jag är frisk nu, magen är bra, jag äter som jag ska. Har fått äta torrfoder igen! SÅ gott. Mina tänder hurrade och Stormatte sa att hennes pelargoner hurrade. Har ingen aning om vad hon menade med det..

I går kom Stormatte hem med en påse med en släkting på Sheba hette den. I påsen fanns det mat! Vart så glad, wow mat liksom! Men så öppnade hon förpackningen, och lade ner i min skål...
Åh råttans vad var det där för gift!???
Luktade och luktade men näe inte luktade det där som god mat inte. Backade tillbaka och hmm kollade lite på det, det såg ut som mat, det låg i min matskål men näe.. misstänker att Stormate hade lagt i något konstigt i det. Vägrade äta. Vände ryggen till det, låtsades som att det regnade och sträckte ut en vädjande tass till Stormatte - Maaaat. Maaat. Hallå hej, mat Stormatte.
Fick sedan annan mat, mums!

Tyvärr Sheba, maten var inte för mig - Prins Charles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar