måndag 29 september 2014

Det som verkade så bra vart ingen bra dag..

I dag var det sol, det var skönt. Stormatte tog fram transportburen i dag och jag vart så glad och kollade in den genast. Wow vi ska någonstans! Landet????
Sen gick hon, själv, utan mig och transportburen. Lillmatte gick sen också, allt stod kvar på golvet och ja jag var ju kvar hemma.


På eftermiddagen kom Lillmatte hem, jag sov så skönt efter allt bus, undersökande och annat jag gjort på dagen. Fick lite torrfoder, vilade lite.
Senare lade Lillmatte in mysfilten i buren.. så jag kröp in. Jag är redo, nu åker vi till landet!
Vi gav oss i väg eter ett tag, på vägen möte vi Stomatte, hälsade på henne och berättade att vi ska iväg. Hon tog över buren och hon bar mig lite bättre än Lillmatte.

Sen började det gå fel, vi reste inte så långt, åkte inget utan gick in i en port där det luktade misstänksamt. In genom en dörr. Nej.. nej inte det där hemska stället. En hund gruffade, tre andra tittade på mig. Jag stelnade till. VETERINÄREN, vi var hos den där veterinären!
Fy råttans att luras så. Jag ville ju bara till landet..


Vart sur. Lite rädd. Gillade inte lukten.
En hund ylande av smärta.


Stormatte är hemskt, Lillmatte är hemsk. Jag vill hem.


Vi gick in ett rum, jag försökte hålla mig fast i buren, ropade NEEEEEJ.
Men de envisades. Fick ont i nacken, de stack mig, Ajjj.
Så petade de i munnen och petade där jag har ont. Hörde och kände av på Lillmatte och Stormatte att det inte var bra.


Lillmatte tog fram buren och jag tog ett megakliv i tomma luften för att få gömma mig i den. Sen skulle de naturligtvis in och peta och hålla något mot mitt hjärta. Jag vill hem, ropade jag.


Efter en lång tid fick jag äntligen bli buren hemåt.

Vill aldrig dit igen, men det ska jag. Måste opereras på fredag. Har fått en tandsjukdom. Min tand ska opereras bort och de ska röntga alla mina tänder. Jag får inte äta på torsdag!! Hur tänkte de där, inte äta!? Jag, jag måste ha mat!
Stor- och Lillmatte ska köpa mjuk mat till mig nu att äta.


Ligger ett tag till i min bur och är ledsen.

Ledsen..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar