onsdag 3 april 2013

Padda och sol.

Tiden går fort nu när det är lite vårdväder, även om det ännu är så kallt.. brr vad kallt, kikade ut på balkongen när Stormatte hade öppnat dörren dit. Tänkte åhh sol, värme, dofter och ja det var sol, det var dofter men usch vad kallt!! Rusade in i lägenhetens värme.

En dag här kom Stormatte hem med ett paket under armen och var så tråkig så tråkig, satt bara med den där grejjen hela kvällen. Strök mig mot henne och försökte sitta i knäet men nej, "Inte nu Charles, strax gubben", sa hon bara.
Så efter en lång stund, jag slumrade till lite i min elementbädd..

När Stormatte är tråkig kan man sova med svansen som värmande halsduk
Men så ropade hon på mig och visade mig den där saken.. ja en platt sak, väldig bra att sitta på faktiskt, så petade hon på den och hade sig och då då såg jag det där, en röd sak som for runt! Det var kul, svårt att få tag på men ja jag undrar varför det inte smakar något på tassen efter att jag petat på den där pricken. Nu kunde jag inte få upp videoklippet på bloggen så det får bli en dålig bild i stället.. kul hade jag i alla fall och ja jag gillar den där "Paddan"
Lek på "Paddan"
 Annars har jag som sagt njutit utav solen och att det är ljust ute. Det är så underbart att ligga i solens varma sken, leta reda på platser i lägenheten där solen lyckas komma in och värma en stackars liten frusen Prins.
Solkatt  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar