söndag 30 september 2012

Njuta av livet, av dagen..

Njuta av livet, av dagen är viktigt. I bland tycker jag Stor- och lillmatte bara springer runt i stället för att bara ta det lugnt och njuta. Ibland så blir jag lite trött på dem och om de sätter sig eller lägger sig på soffan så hoppar jag upp till dem och lägger mig över deras bröst/axel och myser och spinner för fullt. DÅ brukar de slappna av och börja mysa med mig. Mmm så skönt.. man blir klappad, det är varmt.. 

Gör som jag sträck ut dig på mattan i solen när du är mätt och njuuut!
Varva ner vid en varm spis och bara njut
(Jag är försiktig o mattarna med)

Lägg dig under en filt och värm dig och bli klappad

Varför inte göra som vi katter, ta dagen som den kommer, ta det lugnt, sov lite, vila lite, lek lite, titta ut genom fönstret på allt, tvätta dig lite, sov lite.. Njut av dagen.

1 kommentar: