fredag 6 april 2012

Glad är jag..

..för nu mår jag bra, har mått bra sedan ett par dagar.
Stormatte inser först nu att jag var riktigt dåligt för nu har jag energi som jag hade första dagarna här. Hon trodde att jag kanske hade lugnat ned mig efter att ha anpassat mig till mitt nya hem och då endel blir det efter kastrationen. Jag har ju bott här 1 månad nu!
Men mitt lugn berodde på min stackars mages ovillighet att vara bra. Matte hade ju försökt en dags fasta och sedan att jag fick ris och fisk sedan utökade det med lite Mjau kalkon och morotspure ossv. Jag mådde ju bra en dag men så fick jag ett par få bitar av mitt "gamla" torrfoder i blandat i ris och fisken och vart dålig på en gång. Så började hon om men det hjälpte inte.

Stormatte gick därför för att köpa Hills I/d veterinärfoder men de hade inte just det på vår nyöppnade Hund & Kattaffär (då de inte hade någon veterinär ännu). Dock tipsade hon där om ett annat torrfoder Brit care, Stormatte fick(!!) en påse utav det och vet ni.. Jag tålde det på en gång!! Åt det och magen var bra! Stormatte tjoade när jag varit på lådan.
Jag mår som den Prins jag är, Stormatte och Lillmatte är så glada att jag nu hänger över handfatet igen när de tvättar sig och jag klättrar i klätterträdet m.m
Fick energi och råttans vad gott det är!! Sen hade de även köpt en fisklampa en sådan där liten LEDlampa som lyser en fisk på golvet. Oj vad kul och vad jag jagat den de senaste dagarna.

Stormatte ska gå och tacka vår nya hund & kattaffär för att de "gjort" mig bra. Hon ska även köpa mer av den här maten åt mig! Härligt. Men det dröjer nog just nu trumpetar, nyser och hostar hon något enormt. Hon skrämmer mig ibland som hon låter, man ligger och sover och så hörst ett jätteljud hon snyter sig/nyser och jag flyger ju upp och tror att en hund anfaller mig men nej det var Stormatte som nös. Det går knappt att ligga i hennes knä. Hoppas hon blir frisk snart, hon snarkar just nu när hon sover. Det hjälper inte att jag är långt ner under täcket, det hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar